onsdag 1. mai 2013

Våronn

Da er hagesesongen 2013 i gang for fullt. I dag har vi raket og og ryddet vekk gress, lauv, gamle planterester og avklipte kvister fra hekker og prydbusker. Det ble flere lass med tilhengeren, og ennå er vi ikke helt i mål. Epletreet trenger også beskjæring.



De gamle buskmurene som var på tomten da vi kjøpte huset, og som jeg har flyttet og delt, ble endelig kraftig beskjært slik at alle fikk samme høyde. I tillegg klippet jeg bort en god del gamle grener, så nå håper jeg de skal danne en pen kant langs innkjørselen og foran kjøkkenhagen.


Blomsterbedene fikk som sagt også gjennomgå, og det meste av gamle planterester er nå borte. Desverre viser det seg at vinteren har vært hard mot mange av plantene. Ennå vet jeg ikke hva som har klart seg og hva som er borte, men mange planter er ganske redusert. Det er også tilfellet med rosenbuskene. De fleste grenene var uttørket og jeg måtte beskjære de fleste helt ned. Håper det kommer nye skudd fra rota for det vil være leit å miste dem.


Etter hard innsats i hagen hele dagen syntes min kjære at han fortjente øl og potetgull. Det blåste ganske friskt til tider, men på lesiden av huset, ved inngangen, var det godt og varmt i sola. Nå håper vi på en varm og deilig sommer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar