torsdag 5. mai 2022

Byggeaktivitet i kjøkkenhagen

April ble en iskald måned og en uke inn i måneden fikk vi et skikkelig snøsjokk. Likevel har vi utrettet en masse i hagen. Vi har bygget flere opphøyde bed, både inne i drivhuset og i kjøkkenhagen. Til jordbæra har vi bygget en pyramide i tre nivåer og fylt den med gamle trær, halvråtnet treflis og gammel hestemøkk. Nå gjenstår bare et lag med jord før jordbærplantene kan plantes.


Vi har også bygget opphøyde plantebed i den nedre delen av kjøkkenhagen. Siden det er mye leire i jorda vår har vannet en tendens til å bli liggende lenge. For ikke å drukne plantene har vi tenkt at det er bedre å få dem litt opp fra bakken. I tillegg hjelper det til med å holde kontrollen over ugress og bekjempe brunsnegler. Ja, for ikke å glemme at det er bedre for ryggen til en aldrende dame.


Og i plantehuset står stadig flere planter og venter på at været skal bli varmere så de kan få komme ut i frisk luft.

Tomatplantene begynner på bli store


Om du vil se litt mer av det vi har gjort i løpet av måneden har vi laget en liten video om det på YouTube.






2 kommentarer:

  1. Hei Rita.
    Så flotte benke-karmer eller dyrkebenker dere har laget. Det er nok veldig lurt å gjøre det på den måten. Gleder til å se bilder når det begynner å gro i disse.
    Ha en fin uke og en trivelig 17 mai markering.
    Hilsen fra Turid

    SvarSlett
  2. Men Dr. Itua, tradisjonell urtepraktiker i Afrika, har kurert HIV/Cancer som er utvunnet fra noen sjeldne urter. Det er svært potensiale å kurere AIDS og kreft 100 % uten rester. Dr Itua urtemedisin har allerede gått forbi ulike blogger om hvordan han bruker sine kraftige urter for å helbrede alle slags sykdommer som f.eks. Herpes, HIV,, Cushings sykdom, Hjertesvikt, Multippel sklerose, Hypertensjon, Colo_rektal kreft, Diabetes, Hepatitt, HPv, Svak ereksjon Lyme-sykdom, Blodkreft, Alzheimers sykdom, Hjernekreft, Brystkreft, Lungekreft, Hiv_Nyrekreft ,Herpe ,Copd,Glaukom., Grå stær,Makuladegenerasjon,Kardiovaskulær sykdom,Lungesykdom.Forstørret prostata,Osteoporose.Alzheimers sykdom,

    Demens., Vortefjerner, forkjølelsessår, epilepsi, også hans urteforsterker immunforsvaret også. Jeg forteller dette fordi han bruker urtemedisinen sin for å kurere meg fra hepatitt B og HIV, som jeg har levd på i 9 måneder nå uten bivirkninger. Urtemedisin er like bra når jeg drikker det, selv om jeg må bruke toalettet etter å ha drukket det, noe jeg egentlig ikke bryr meg om fordi jeg bare ønsker å få viruset ut av kroppen min, jeg vil anbefale Dr Itua til alle som er syke her ute å kontakte Dr Itua med følgende informasjon.

    E-post...drituaherbalcenter@gmail.com /
    Nettbutikk https://drituaherbalcenter.com/shop/
    Han kan være sen til å svare fordi han alltid er opptatt med patenter, men han vil garantert komme tilbake til deg med et positivt svar.

    SvarSlett