torsdag 28. april 2016

Lykken er en ny trillebår

Jeg er kjent for å være glad i farger. Særlig farger i den litt "syrlige" enden av skalaen, så som limegrønn, sitrongult, turkis, lilla, fuchsia o.s.v. Så da jeg så reklamen for trillebårer med spreke farger ble jeg umiddelbart betatt. Og da hjulet på den gamle trillebåra sprakk ante jeg straks muligheten for å få en ny trillebår.

For et par dager siden kom den snille mannen min hjem med ny trillebår i en syrlig gul-grønn farge. Han var dessuten så snill at han også monterte den for meg. Mer skal det ikke til før hjertet mitt svulmer av lykke.

Dessverre får jeg ikke tatt trillebåra i bruk umiddelbart, for jeg har uheldigvis pådratt meg hekseskudd i ryggen, og kan akkurat nå bare gå rundt å titte på alt som skal gjøres. Jeg har kun rukket å grov-rydde hagen for fjorårets blomstring og det er fortsatt mye kvist og kvas rundt om i bedene. Dessuten er det flere planter som skulle vært delt før de vokser seg for store.

Da er det enda godt at gradestokken bare viser 8,5 grader i dag. Godt både fordi plantene vokser langsommere og jeg slipper gå her og gremmes over at jeg ikke kan gjøre noe, siden været likevel ikke frister til utendørsaktiviteter.

Jeg får i stedet nøye meg med å tusle rundt å ta bilder av det som dukker opp, og nyte hagen på den måten.

8 kommentarer:

  1. Den var fancy:) God bedring

    SvarSlett
  2. Gratulerer med ny trillebår! Jeg kjøpte akkurat maken i fjor, og min er knallrosa ;)
    God bedring med ryggen.

    SvarSlett
  3. En god trillebår er helt nødvendig, det har gått med noen etter hvert. God bedring forresten. Hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  4. Så fin trillebår! Skulle hatt meg en ny jeg også! Ha en fin kveld, og god bedring!

    SvarSlett
  5. Takk skal dere ha. Jeg er allerede mye bedre og skal nok klare å bøye meg ned og grave i jorda ganske snart.

    SvarSlett
  6. Kjempefin. Hekseskudd er vondt. God bedring! Det er så greit å være sånn noenlunde om våren. Ellers også for den saks skyld. Hilsen Anne

    SvarSlett
  7. Stilig trillebår! Jeg så noen lignende i går og sa til min sønn at han skulle ha hatt seg en rosa....

    God bedring til ryggen!

    SvarSlett
  8. Det var en stilig trillebår !
    God bedring med hekseskuddet !

    SvarSlett