torsdag 23. april 2015

Mikke - vårt nye familiemedlem

I dag kom roboten Mikke til oss. Han skal hjelpe med å holde nede gresset i hagen. Mannen min kunne tydeligvis ikke motstå et godt tilbud og skyldte på at det var bedre for pollenallergien hans. Vi får nå se på det, men Mikke har i alle fall allerede startet med å holde nede gresset. Men nykommeren er ikke før innenfor hekken før han begynner å stille krav. Det viser seg at plenen vår er noe ujevn, så nå må vi strø jord og sand både her og der for å jevne ut humpene. 

Lurer forresten på om Mikke fjerner mosen også.

Ellers er jeg godt i gang med å forberede årets avling. I dag satte jeg ned noen nyinnkjøpte jordbærplanter. Den ene plantekassen er nå dedikert til flerårige vekster. Jeg rakk også å sette ned sjalottløk, noe jeg hadde bra avling på i fjor. Det har forresten dukket opp løkplanter i den ene plantekasen. Tror det er hvitløkene jeg ikke fikk avling på i fjor og begynner å lure på om de er toårig. Jeg lot tvilen komme dem til gode og lot plantene stå.

Tirsdag 21. april (på min datters bursdag) sådde jeg gulrøtter, persillerot og salat. Jeg hadde stor lykke med tidlig såing i fjor, så nå venter jeg bare på at det skal spire. Hvis været holder håper jeg å få sådd resten av grønnsakene rett ut på lørdag.
Gressløken er i god vekst og må snart klippes ned for ikke å gå i blomst.

2 kommentarer:

  1. Mikke tar nok ikke mosen, men er en utrolig praktisk liten sak. Vi er veldig fornøyd med"Lille Lam".
    Du har virkelig kommet langt med grønnsakene !.
    Vi har ikke fått gjort istand grønnsaksbedene enda, men holder på.
    Ha en fin helg :-))

    SvarSlett
  2. Gratulerer med ny robotgressklipper! :-) Jeg har samme erfaring som dere. Jeg fikk min robomow klipper nå i helgen. Det var et svare strev med å trekke kablene på tre mål plen som slett ikke er firkantet... og nå regner jeg med å måtte bruke noen uker på å finne alle dumper og hull den kan sette seg fast i... ;-) Men de blir nok fort uunnværlige hjelpere i hagen.
    Ha en fortsatt fin vårdag
    Stein

    SvarSlett