fredag 4. mai 2012

Anemoner funnet :-)

Nå har det vært snøfritt en god stund og jeg trodde det ikke var blitt noe av de 50 anemonene jeg satte ned i høst. Men jammen tok jeg feil. Jeg har gått og kikket etter dem på helt feil sted.


Forleden så jeg noe grønt presse seg frem mellom et tykt lag dekkbark som jeg hadde lagt rundt rhododhendron-buskene. Først tenkte jeg at det var svært så kjapt ugresset stakk seg gjennom barken. Men en nærmere undersøkelse viste at det ikke var ugress i det hele tatt. Nå spretter det opp anemoner over hele området og snart står de nok i fargerik blomstring. 

For en gledelig overraskelse.

2 kommentarer:

  1. Ja, dette var en flott overraskelse. Godt du fant dem!

    Håper du får en fin fredagskveld.

    SvarSlett
  2. Det gir en enorm glede å se at planter en setter ned kommer igjen året etter! Det viser at en gjør ting riktig :) Og anemoner er skikkelig flotte planter som jeg har fått sansen for i det siste!
    God søndag!

    SvarSlett