torsdag 22. mars 2012

Herlig, herlig . . . .

Nå merker jeg for alvor fordelen av å bo i sør i Norge. Mens de har snøstormer og skred (min medfølelse går til familiene til de fem som omkom i snøras i Kåfjord i forrige uke) på mine hjemlige trakter og flom i Midt Norge, sår har vi varmerekord her på østlandet. Løkplantene spretter opp som saktegående missiler og hekk og rosebusker lytter etter våren med museører. Det er 22. mars og jeg har vært nødt til å vanne i hagen fordi det virket ganske tørt enkelte steder. Hva skal man si? Det er nærmest litt surrealistisk. 

Da jeg kom hjem fra jobb i dag stod min kjære og pusset båten i bare shortsen.

Det skal bli godt å få den svære båten vekk fra hagen.



Den første av løkene jeg satte ned i fjor som er kommet i blomst er Iris Danfordiae.

2 kommentarer:

  1. Ja det er forskjell på folk ;)
    Kan sende litt regn til deg hvis du sender litt sol til meg ;)
    Ha ei fin helg :)

    SvarSlett
  2. Ohh, ja! Dere har et eventyrlig vær for årstiden! Her er det bare regn og skodde, og en temperatur på ca. 10 grader! Men det skal bli fint i morgen er det meldt. Og da var det planen å bygge drivhus :)
    Jeg skjønner godt at du gleder deg til båten er på vannet igjen, og borte fra hagen. Den tar jo litt plass! Vår båt ligger heldigvis på fast båtplass, og der ligger den godt =)
    Ha en fin helg!

    SvarSlett