torsdag 3. november 2011

Når nettene blir lange . . . . .

Nå som klokka er skrudd tilbake er det kort og godt for mørkt til å gå ut i hagen når man kommer fra jobb. Dermed blir det kun å bruke helgene, og de er snart fullbooken frem til jul. jeg liker det ikke, og blir ofte forbauset når folk allerede i september har fullbooket kalender frem til jul. Jeg liker å ha litt frihet til spontane infall. Nåvel, men nå begynner min kalender også å bli ganske tett.

Men det er selvsagt også koselig å være sosial, så jeg skal ikke klage. Dessuten er det jo en fin innetid vi går i møte. Akkurat nå er det ganske mildt, men snart vil vi fyre i peisen hver dag. Og flammene fra stearinlys er det ikke for tidlig å hygge seg med.

Dette er også tiden for å flytte hagen inn. Jeg er ikke lenger noen stor tilhenger av grønnplanter innendørs, men jeg liker å ha noe som blostrer rundt meg. Her er et knippe planter som pryder stue og kjøkken nå om dagen.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar