onsdag 9. november 2011

Hva skjer nå?

Det er ikke mye aktivitet i hagen for tiden og derfor ikke allverden å skrive om. Men siden dette skal være en hagedagbok for å gi meg informasjon om hva som skjer i hagen, så bruker jeg lediggangen til å oppdatere plantelistene mine (se separate sider). Og så kan man selvsagt tenke litt på hva man skal gjøre til neste år. 

Jeg er blitt enig med Frank om at jeg ikke skal sette i gang noen store hageprosjekter neste sommer, men satse på å gjøre ferdig det som ble påbegynt i år. Dessuten skal vi bevilge oss skikkelig ferie. Jeg liker å få besøk, men man blir ganske sliten av å drive "Hotell Vestfold" hele sommeren, så neste år blir det dykkeferie i Kroatia. Må selvsagt få tak i en pålitelig hagepasser først.

En av oppgavene som står for tur neste sommer er å få flyttet de resterende buskmurene som står utenfor stueterassen. Nå har jeg gjort klart stedet ved kjøkkenhagen der de skal stå, så det er bare å grave dem opp og plante dem ned på nytt voksested. Kanskje skal jeg dele noen av buskene også. De er blitt ganske store. Egentlig kunne jeg gjort det allrede nå, for det er jo fortsatt frostfritt, men jeg er redd det er for sent på året. Det er litt uvant å kunne holde på i hagen så lenge om høsten.


Bildet viser buskmurene som ble flyttet til innkjørselen i fjor. De ble delt, og alle har kommet seg fint. Det begynner å bli en passende liten hekk og det er det jeg tenker få til ved grønnsakhagen også. Ingen vits i å kaste gode busker bare fordi jeg ikke vil ha dem der de var plantet av de forrige eierne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar