onsdag 30. april 2014

Tulipaner på geledd

Varmen den siste uka har fått alt til å sprette i været. For to uker siden hadde tulipanene så vidt begynt å stikke hodene frem, og nå blomstrer de i all sin prakt. Jeg gikk en runde med kameraet i går ettermiddag, men siden jeg forsøker å eksperimentere med manuelle innstillinger på kameraet ble det mange bilder til skraphaugen. Men her er et knippe bilder som slapp gjennom nåløyet.










Det som gleder meg mest er at etterhvert ser det ut til at de fleste tulipanene kommer igjen år etter år. I fjor høst plantet jeg bare en pakke med ca 30 stk røde tulipaner, men alle jeg plantet året før ser ut til å komme like sterkt igjen i år. Det er ekstra hyggelig ettersom jeg var bortreist da noen av sortene blomstret i fjor, og jeg fikk ikke sett dem på sitt fineste da.

For en herlig vårstemning de skaper :-)

1 kommentar:

  1. Nydelig tulipaner. Det er alltid stas når de første tulipanene kommer om våren.
    Jeg venter fortsatt på mine, men de kommer nok snart.

    Klem vivi

    SvarSlett