søndag 30. oktober 2011

Makrofotografering

Jeg har vært på kurs og lært mer om funksjonene på kameraet mitt og blitt inspirert til å ta bedre bilder. Ikke bare lærte jeg at jeg kan gå mye tettere inn på objektet enn jeg trodde, når jeg har skrudd på makrofunksjonen, men jeg lærte en hel del andre nyttige triks også. Heretter skal jeg bruke speilreflekskameraet mer, men her er noen nye bilder tatt med mitt lille canon Ixus 980IS. Ikke så verst de heller.




Det er selvsagt gøy å se hvor små detaljer man kan fotografere, men i hagen er jeg mest interessert i å ta bilder av harmoniske samplantinger og oversiktsbilder. Dette skal også være en minnebok for hva som bør gjøres neste år. Men det er selvsagt kjekt å dokumentere at det fortsatt er noe som blomstrer i hagen så sent på året.

1 kommentar:

  1. Bildene og blomstene dine er nydelige.
    Ja det blir mer morsomt å ta bilder når en tør å skru litt på lukker, blender og iso.

    Ha en fin søndag , klem Marit.

    SvarSlett