mandag 3. oktober 2011

Sen blomstring

Det er ennå noen planter som holder stand og blomstrer. Særlig har en av storkenebbartene jeg kjøpte i vår vist seg utolig villig. Ikke bare blomstrer den fortsatt, men den har også vokst utover til en stor tue. Av rosene er det bare noen få klaser igjen, men de pynter i hvertfall opp. Ellers har noen av staudene jeg sådde selv begynt å blomstre.


Sommerblomstene står det imidlertid dårligere til med. Jeg får skylde på alt regnet for aldri før har jeg hatt så begredelig sommerblomstring. Stemorsblomstene henger fortsatt med og ringblomstene har kommet seg etter at de ble klippet ned. Ellers er det stort sett fuchsiaen som fortsatt ser bra ut. Et lyspunkt er det riktignok at småkragen har frøsådd seg selv og de nye plantene er kommet i blomst. Det har jeg aldri opplevd før.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar