fredag 13. mai 2016

Møt Mille Mus

Min smak når det gjelder dekorasjon er nok ganske sær. Jeg liker ting som enten er veldig enkle eller ting som befinner seg helt i andre enden av skalaen og kanskje oppfattes som stygge av andre. Men, selv om jeg liker at plantene skal dominere i hagen, er jeg likevel ikke motstander av hagepynt. Jeg synes det kan være vakkert med skulpturer i hagen, men da jeg selv ikke er noen skulptør og heller ikke har lommebok til å kjøpe kunst jeg liker, er hagen min ganske blottet for annet enn planter. Masseprodusert hagepynt, som frosker og hagenisser appellerer ikke til meg, uten at dere som liker slikt skal la dere fornærme. Vi har alle forskjellig smak, og det er fint.

Men på min tur til Nord Koster forleden møtte jeg Mille Mus og falt pladask. Mille er fra Australia og laget av skrapjern, og i mine øyne er hun fryktelig sjarmerende. Selv om det finnes mange andre mus som ligner Mille, så er hun likevel unik da hun er håndlaget av en som heter Aaron Jackson.

Bedriften som markedsfører skulpturer som Mille heter Think Outside og den litt spesielle restauranten/butikken på Koster hadde mange andre figurer å velge i, så hvis du også blir inspirert av slike stygg-vakre figurer kan du sikkert bestille de på nett eller kjøpe dem på Koster. De hadde til og med store hundehus laget av skrapjern, men det er kanskje ikke så enkelt å få med seg hvis du kommer reisende til Koster i en liten snekke.

Jeg er fortsatt ikke helt sikker på hvor Mille skal stå permanent, så foreløpig er hun satt ut på en ledig plass i det opphøyde staudebedet. Der skuer hun utover hagen som en primadonna.
Jeg blir liksom litt brusende glad inn meg bare av å se på henne.
Hva synes du?

5 kommentarer:

  1. Veldig flott mus. Jeg er heller ikke sånn fan av masseprodusert hagepynt, men det hender jeg kjøper en og enn ting på loppemarkeder, har f eks en greie som er laget av jern eller noe, den er ikke så flott som musen din, men skal prøve å få vist den en gang. Ha en fin dag.
    Hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  2. Mille mus har personlighet og er supersjarmerende, på sin egen måte er hun "søt", selv om hun nok vil protestere på det selv, og fremheve sine indre kvaliteter. Hi, hi...

    Hilsen Britta

    SvarSlett
  3. Mille mus er ganske så sjarmerende. Gikk forbi en butikk i Stømstad igår, som solgte de samme produktene. Min bedre halvdel ble ganske så fasinert :-) Mens fruen holder litt igjen...
    Morsomme er de ihvertfall!
    Ha en fin helg.
    Eirin

    SvarSlett
  4. Takk for hyggelige tilbakemeldinger og nyt pinse og 17. mai helgen.

    SvarSlett
  5. Ja, hva skal jeg si... styggpen og noe for seg selv:)

    SvarSlett