mandag 2. april 2012

Hekken er grønn

At det er/har vært en usedvanlig varm vår i år, med varmerekorder på rekke og rad er tydelig når man går ut i hagen. Hekken er helt grønn, om ikke helt tett ennå, og klatrerosene og andre rosebusker har lange nye skudd.

Selv om jeg illustrerer dagens innlegg med enda flere krokuser, så er det bare fordi det ikke er så morsomt med bilder av nysådde planter og museører.

I dag begynte våronna i hagen, men selv om sola skinte var det faktisk ganske kjølig ute. Jeg fikk ryddet bort ca halvparten av løvet og planterestene fra i fjor, samt fjernet litt ugress, men så måtte jeg vanne. Bedene var helt utolig tørre og enkelte steder var jorda nesten som sement. Ganske rart, sden jeg fylte på med så mye kjøpejord i fjor. Nåvel, jeg får bare bearbeide den videre i år.

I drivhuset har jeg priklet en del sommerplanter, men tror jeg må så flere sorter. Jeg har jo ganske mange bed å fylle. I tillegg sådde jeg litt grønnsaker; blomkål, brokkoli, persillerot og sjalottløk.

2 kommentarer:

  1. Ja, den milde våren har satt sine spor! Lurer på hvordan det går med alle spirene og skuddene nå som det er blitt kaldt igjen.
    Du har virkelig fått gjort mye i hagen allerede og jeg kjenner at jeg misunner deg veldig.

    Nyt dagene fremover!

    SvarSlett
  2. Så fint bilde av nydelige krokuser, ha en riktig fin påske, hilsen Lisbeth ;)

    SvarSlett