tirsdag 26. april 2011

Kveldstur i hagen

Nå som påskeferien er over har det ikke blitt annet hagearbeid enn lufting og vanning av drivhusplantene. Men en liten rusletur i hagen avslører likevel at ting skjer. På noen få dager har solvarmen gjort at flere planter er begynt å blomstre.
Her er noen av farmors aurikler i full blomst. Er det noen som vet nøyaktig hvilken type aurikel dette er?

Tulipaner i knopp

Nå er de fleste krokusene avblomstret, men tulipanene er i ferd med å overta. Her er noen vanlige tulipaner jeg bestilte fra Hageglede i høst. Til min overrraskelse ser det også ut til at tulipanene jeg satte ut året før også kommer for fullt. Spent å se når de blomstrer.

Dette er noe av det jeg fant i hagen etter de forrige eierne. Kjekt å se at det finnes noen planter fra før.

Dette antar jeg er overraskelsen fra Hageglede. Man fikk nemlig en løk ekstra om man handlet for over kr 1000, noe jeg var gal nok til å gjøre. Er det noen som vet hva det er, så meld ifra!

7 kommentarer:

  1. Så fine bilder og så langt tulipanene dine har kommet,mine er bare i små knopper men det går vel bare noen dager så er det blomst.
    Koslig å gå tur i hagen når en har så mye pent å se på.
    Ha en fin kveld Marit.

    SvarSlett
  2. Ja, det utrolig koselig med hage. Jeg må ut en tur hver dag. Og som nordlending er jeg jo ekstra lykkelig over å se hvor fort alt vokser her i sør. Men jeg må vel takke godværet de siste ukene :-)

    SvarSlett
  3. Så flotte bilder og blomar du har her :-) Den siste er perleblomst. Veldig flott!

    SvarSlett
  4. Deilig at tulipanene har kommet så langt da!

    SvarSlett
  5. Hei Rita:)
    Takk for hyggelig kommentar hos meg:)
    Og her var det kjempekoslig med flotte blomsterbilder og spennende prosjekter.
    Legger meg til som følger hos deg:)
    Velkommen hos meg:))

    SvarSlett
  6. Det e så koselig og rusle rundt i hagen, æ pleier og gjøre det hvær morgen, men selsagt tusler æ nu rundt mange gang om dagen når været er braogså for å se forandringene æ ser hvær dag :)
    Fine bilder du viser, følger dæ videre,koselig om du følger mæ og, Lisbeth :)

    SvarSlett
  7. Tusen takk for hyggelige kommentarer og at dere tar dere tid til å besøke bloggen min. Det er utrolig gøy med hage, selm om det er mye arbeid. Men nå som været er så bra er det flott å kunne ha en unnskyldning for å være utendørs. Til Lina: Jeg tenkte det var perleblomst, men jeg har ikke hatt det før, så jeg var ikke helt sikker.

    SvarSlett