onsdag 6. april 2011

Opprydding

Noe av det første vi måtte gjøre var å trimme de overvokste hekkene, beskjære epletrærne og kutte alle grenene på naboens trær som hang over vår tomt. Deretter fjernet vi trappegelenderet i skråninga fra den østlige terrassen, noe som gjorde at terrassen virket lysere, samt at vi fikk utsikt til hagen fra terrassen. I tillegg måtte vi grave frem hovedstoppekranen for å skifte den ut, samt skrape av torva der vi hadde planer om å anlegge en solplatting og der vi skulle ha drivhus og kjøkkenhage.



Buskmure er ikke min favorittbusk og nå som jeg har flyttet til et klima der jeg kan dyrke planter jeg tidligere bare kunne drømme om nordpå, fikk jeg lyst til å ha mer eksotiske busker og planter i hagen. Jeg satte derfor i gang med å grave opp og flytte buskmurene. Det var ikke gjort i en fei, for først måtte jeg anlegge et bed på det nye stedet, noe jeg besluttet skulle være langsmed oppkjørselen. Så var det å grave og slite løs de store plantene og få dem omplantet på sitt nye voksested. Fem busker ble forflyttet, men enda står det like mange igjen. De får bli et prosjekt for neste sommer.


Jorda der buskmurene hadde stått ble deretter spadd opp og bearbeidet med tilførsel av jord og gjødsel for å bli klar til å ta imot noen av de nyinnkjøpte plantene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar