mandag 11. juli 2011

Full blomstring

Nå er det høysesong for sommerens blomsterprakt. Både roser, prydbusker, stauder og sommerblomster står i fullt flor og hagen er på sitt aller frodigste. I tillegg begynner nyttevekstene å gi jevn avling.

Den storblomstende klematisen "President" som ble plantet i fjor sår nå i vakkert blomsterflor.

Det gjør også den nye klematisen "Pink Fantasy" som ble innkjøpt i år.

En annen vakker blomst er tigerliljen som jeg satte ned løk til i fjor høst. Må visst skaffe mer av denne. under er selvsådde sommerblomster som fyller opp i bed og terassekrukker.

Prydtobakk viste seg å være både vakker og lettdyrket.

Blomkarsen vokser med turbofart og er i ferd med å ta over store områder.

Lobelia er dekorativ som alltid.

Dette er første gang jeg har kornblomster, men det blir garantert ikke den siste. Dessverre har vind og regn gjort at de legger seg ut over tilstøtende planter, så jeg må få tak i noe å støtte dem opp med.

To små stiklingplanter av Fuchsia ble kjøpt for tilsammen 20 kroner og er nå store planter i vakkert flor.

1 kommentar:

  1. Så mye vakkert som blomstrer hos deg. Nicotiana er min absolutte sommerfavoritt. Desverre var jeg litt sent ute med såing i vår.. så mine blomstrer ikke enda. Men det blir snart... Ønsker deg en fin uke!

    SvarSlett