tirsdag 21. juni 2011

Innhøsting

I dag måtte jeg høste inn mesteparten av brokkolien og forvelle og fryse den. Neste år skal jeg så frøene i intervaller, slik at det blir noe å høste utover hele sommeren. Ellers høste jeg de første sukkerertene og jeg plukket årets første agurk.  



Ellers måtte jeg bare knipse et par bilder fra drivhuset. Det er nærmest jungel der inne nå. Selv om jeg plukker skudd og tynner ut i bladene på tomatene er de bare blitt enormt store. Squashen og chilien vokser også bra, men agurkene ser litt puslete ut. jeg har måttet knipe vekk en mengde frukter som bare  råtner bort. Vi får se om det hjelper å vanne plantene mindre.
Ellers har jeg arbeidet med de nye staudebedene og jeg har fått plantet det meste som jeg hadde stående i potter, men det ble for sent til å ta bilder i dag. I morgen skal jeg på dagstur til Skagen med mine nye kolleger, så det blir ikke mer hagearbeid før på onsdag ;-)

3 kommentarer:

  1. Kjempefin avling du har fått! Hjemmedyrket brokkoli smaker sikkert mye bedre enn den fra frysedisken:-D Så frodig drivhus du har, jeg ønsker meg også drivhus....

    SvarSlett
  2. Så flott brokkoli ,det må være tidlig vel.
    Sukkerert har det kommet her også men de hat blitt spist så fort de var store nok hehe, men det er noe av kosen.
    Ha en fin tirsdag , Marit.

    SvarSlett
  3. Oj, så flotte brokkoli! Jeg har visst helt glemt av å så mine...Men ja, det er lurt å så dem i ingtervaller på ca. 14 dager, leste jeg på frøposen! Blomkål likeså! Så frodig det var i drivhuset ditt. Jeg har også klippet bort noen blader i dag, for jeg synes det går seint med modningen!

    SvarSlett