søndag 24. april 2011

Vinterdvalen er over

Nå som påskeferien er over har det ikke blitt annet hagearbeid enn lufting og vanning av drivhusplantene. Men en liten rusletur i hagen avslører likevel at ting skjer. På noen få dager har solvarmen gjort at flere planter er begynt å blomstre.


Her er noen av farmors aurikler i full blomst. 
Er det noen som vet nøyaktig hvilken type aurikel dette er?


Nå er de fleste krokusene avblomstret, men tulipanene er i ferd med å overta.
Her er noen vanlige tulipaner jeg bestilte fra Hageglede i høst. Til
min overrraskelse ser det også ut til at tulipanene jeg satte ut året før også kommer for fullt.
Spent å se når de blomstrer.


Dette er noe av det jeg fant i hagen etter de forrige eierne. 
Kjekt å se at det finnes noen planter fra før.


Dette antar jeg er overraskelsen fra Hageglede. Man fikk nemlig en
løk ekstra om man handlet for over kr 1000, noe jeg var gal nok til å gjøre.
Er det noen som vet hva det er, så meld ifra!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar